יום שבת, 25 בדצמבר 2010

מאמר הדרך לקורס טיס





מאמר- הדרך לקורס טיס


ההתחלה: מבדקי צוות אוויר:
אלו הם מבחנים הראשונים שמוזמנים אליהם אלפי אנשים אז אל תרגישו כ"כ מיוחדים אם קיבלתם אותם.
קודם כל התנאים לקבלת המבדקים:
1. קב"א 54 ומעלה ודפר של 80 ומעלה
2. פרופיל 82 ומעלה בלי סעיפים פוסלי טיס.

ונעבור למבדקים עצמם:
מתייצבים ב10 בבוקר בלשכת הגיוס האזורית(חיפה, תל השומר או ב"ש) ולאחר הסבר קצר מתחילים את החלק הראשון של המבחנים שכולל מבחני נייר ועיפרון המבחן הם בסגנון של מבחניי האיי-קיו, הם כוללים השלמת צורות, ניבוי הצורה הבאה, קצת פיזיקה של היגיון ובערך זהו. לכל הגאונים שרוצים לרוץ ולתרגל מבחני איי קיו ברשת זה לא יעזור לכם רוב הדברים האלו הם מולדים.
החלק הראשון מסתיים באוזר 12 בצהרים ומודיעים מי יכול ללכת הביתה ומי עבר ויושאר לחלק השני שכולל שני מבחנים: פרוק והרכבה של מכניזם(הכל בזמנים) ומכונה שבודקת את הקוארדניציה שלכם.
לא אפרט על שניהם אבל אני כן אתן שני טיפים:
1. בקשר למכניזם שצריך לפרק ולהרכיב אל תהיו שאפתנים מדי!! אני סיימתי להרכיב אותו וברגע האחרון קלטתי ששכחתי פין אחד(המכונה כבר פעלה הפין אפילו לא היה נחוץ) פירקתי את מה שהרכבתי וקלטתי פתאום שאין לי זמן, בניתי הכל מחדש באופן חפוז ביותר והמכונה לא פעלה בסוף.
2. בקורדנציה תהיו מרוכזים ורגועים ואין שום סיבה שבעולם שלא תצליחו.

את המבדקים עוברים רוב מי שניגש אליהם אצלי עברו 14 מתוך18.

ירפ"א א חלק 1:
את הזימון הזה מקבלים בגיל 17 וחצי לכן אל תרוצו ותעשו טלפונים היסטרים למה לא קיבלת לפני גיל 17 וחצי.
ירפ"א או יחידת רפואה אווירית היא המקום בו תעברו את שני שלבי המיון הבאים שלכם. הירפ"א ממוקמת בבסיס תל השומר ז"א שלכל הלא תל-אביבים/רמת גנים וכדו' יהיה חתיכת סיפור מעצבן להגיע.
הירפ"א מתחלקת לשני חלקים: חלק אחד הוא מבחני נייר ועיפרון והחלק השני הוא הסימולטור עליו אפרט בהמשך.
גם פה היום מתחלק לשני חלקים רק בלי ניפוי באמצע. בחלק הראשון תתחילו במילוי פרטים אישים ותסיימו במבחני נייר ועיפרון הכוללים: מתמטיקה, ראייה מרחבית ועוד מבחן שאני לא אפרט עליו. המבחנים עצמם די קלים במיוחד המתמטיקה גם מישהו שהוא 3 י"ל לא יתקשה בו. לאחר הפסקת צוהריים שבה מקבלים אוכל ממשיכים בטופס מילוי פרטים אישים שכולל: פרטים מזהים, לימודים והחלק החשוב יותר שכולל קורות חיים, השלמת משפטים, רשימת תכונות טובות/רעות. אנשים מאוד מאוד מאוד חשוב להיות אמינים ולכתוב את האמת כי על זה הפסיכולוג בירפ"א ב' ישאל. בסוף הירפ"א יקבעו איתכם תאריך לחלק השני(הסימולטור).

ירפ"א א חלק 2:
כמה ימים אחרי החלק הראשון תבואו שוב לתל השומר בערך ב8 בבוקר לחלק השני שהוא הסימולטור המפורסם. קודם כל לכל אלו שמצפים לקוקפיט של אף-16, מדריכת(או מדריך לטייסות שלנו) סימולטורים סקסי/ת וקסדה צאו מהסרט! אתם תמצאו את עצמכם יושבים מול מחשב בין גילכם ומזיזים ג'ויסטיק בין גילכם ומצערת בת גילכם על פי הוראות. על המסך יופיעו כמה גפרורים מחוברים באופן שאולי מזכיר מטוס ואתם תידרשו לבצע משימות מסוימות. גם פה היום מתחלק לשני חלקים אחד זה התרגול והשני זה המבחן עצמו. תעשו את שניהם ברצינות כי נראה לי שבודקים את שניהם.
טיפים: להתייחס לכל דבר ברצינות תעשו מה שאומרים לכם! גם אם עשיתם את זה 100 פעם. ותנסו להשתפר מפעם לפעם. טיפ נוסף תביאו שוקלד וכל מיני חטיפים כדי להישאר עירנים.
כמה חודשים אחרי הירפ"א(עד שלושה חודשים וחצי) תקבלו את התשובה האם עברתם או לא לירפ"א ב'. התשובה תלויה בהאם עברתם רף ציונים מסוים הכולל את הירפ"א ואת מבדקי צוות אוויר.אם עברתם כל הכבוד, מניסיון שלי משהו כמו שליש עוברים(מכל מי שאני מכיר שליש בערך עבר) אם לא עברתם שום אסון לא קרה.

ירפ"א ב:
מקבלים זימון כחול וקטן בדואר לירפ"א ב', שגם היא כמו כל המיונים מתחלקת לשנים: בחלק הראשון יש פסיכולוג ובחלק השני יש בדיקות רפואיות מאוד מקיפות.
מהלך היום: מגיעים ב9 בבוקר ובלחץ אטומי מחכים לפסיכולוג/ית בשלב מסוים קוראים לכם לראיון שבד"כ נמשך דקות אחדות(אם יותר זה לא הסימן הכי טוב) באווירה די נחמדה ורגועה(בד"כ, לפרטים תשאלו את ג'ט פייטר מהפורום). גם פה כמו בפעם הקודמת עליכם לעבור רף ציונים מסוים הפסיכולוג הוא רק חולייה בשרשרת הציונים שלכם כך שאם לא עברתם זה לאו דווקא בגללו. אם לא עברתם לא נורא תגיעו הביתה יותר מוקדם ולא תצטרכו לעבור את הבדיקות המעצבנות של הירפ"א.
אם כן עברתם תקבל טופס רפואי באורך מגילת העצמאות אותו תצרכו למלא לאחר מכן תגיעו לבדיקות שכוללות: א.ק.ג, אוזניים, עיניים, אף אוזן גרון ובדיקת דם. זה היה החלק הקשה והכי טראומטי בשבילי במיונים. הגענו 15 לפסיכולוג, עברנו 10, בסוף היום נשארנו 5 כל רופא העיף משיהו זה היה פשוט מדהים.
כל שניה הייתי בטוח שאני הולך לעוף. ובגלל שלא הייתי רגוע יצא לי דופק ול"ד גבוה מדי ולכן הייתי צריך לשלוח להם 10 בדיקות ואקו לב. את הבדיקות הייתי צריך לשלוח להם בערך 10 פעם כל בדיקה תודות לארגון המופתי שם(דוג' נוספת לסדר המופתי היא ג'ט פייטר שנאלץ לבצע בדיקת תפקודי ראיה בקופת חולים ואז גילה שבכלל לא היה צריך).
טיפים: בפסיכולוג תהיו אתם, תהיו אמינים, אל תשקרו ותמציאו ותהיו נינוחים. ואז תראו שאתם עוברים בקלות. לא היו שם תרגילים מטומטמים עם טלפון או עם דלת.
בירפ"א עצמה תהיו רגועים זה העיקר וקחו הכל באיזי ואל תיבהלו מהאופטימטרסטית העצבנית. היא שונאת את כלום וצועקת על כולם זה לא אישי.
אם עברתם יופי!! עכשיו לגיבוש!


גיבוש טיס:
מגיעים ב9 בבוקר לתל השומר לחורשה שליד מדור מבדקי"ם שם מרכזים את כולם עושים בדיקה רפואית חפוזה נותנים לכם מספר אוטובוס ואתם עולים עליו. נוסעים מספר שעות עד לחצרים. מגיעים לחצרים בצעקות של מגפונים מרכזים אתכם באצטדיון של הבסיס מול הבריכה(אוי זה היה קטע מרגיז) והסמל בוחר באופן רנדומלי אנשים שמהם נבנות כיתות לפני שסוגרים כיתה שואלים אם מכירים מישהו מהכיתה או את המפקד אם לא אז יללא ל"שרשרת חיול". בשרשרת חיול המקוצרת מקבלים: מדים וקיטבג הכולל: נשק(משקולת שוברת איברים), תד"ל, יתדות אוהל, יריעת אוהל, מוטות אוהל וכמובן חגור וכובע.
לאחר השרשרת הולכים לגבעה בה נמצאים מתקני הגיבוש הסימפטים: אוהלים בהם מיטות שדה בצורת פרבולה, שמאוד נוח לישון בהן, חדרי אוכל שיש בהם הכל חוץ מאוכל וכמובן הרספיה הידועה לשמצה ועוד. איך שמגיעים מתיישבים בחורשה לא רחוק מהגבעה אוכלים צהרים ב7 דקות ומתחילים דיונים שונים עד שעומס החום נרגע. ב8 בערך מגיעים למפקד הסמל, אחד האנשים היותר סימפטים בגיבוש. אתם תתזזו שעות עד לחבית וחזרה ומי שמגיע ראשון ישהה לו בכיף במצב 2. באזור 10(רק לחניך תורן יש שעון ובלילה הוא מוחרם) הולכים לישון. אתם ישנים 6 שעות ברוטו אבל בגלל ההקפצות והקושי העצום להירדם(החום היתושים הזיעה והלחץ) אתם תשנו הרבה פחות מזה.
בבוקר היום שני תצאו למסע הראשון שלכם, המסע לא קשה בכלל! אחרי המסע יוצאים ליום פיעליות שכוללות תרגילי מנהיגות, חידות ובניית אוהלי סיירים. שוב אוכלים בזמנים יורדים למצבים ושאר דברים מהנים. בערב יש לכם שוב שעת סמל והפתעה!! במקום לישון באוהל עושים הקפצה באמצע הלילה והולכים לגבעה ליד גבעת הגיבוש ומקימים את אוהלי הסיירים שלכם וישנים בהם. דווקא כאן נרדמתי מהר כי היה ממש נוח ונעים באוהל. קמים בבוקר היום שלישי(אהה ובוקר זה 4 בלילה בערך) ועושים מסע אלונקות חדש קשה יותר מהקודם. במהלך היום אנחנו מגלים את מגרש המשחקים שכולל כל מיני מתקנים הדורשים עבדוה אישית וקבוצתית וגם מגלים על בשרנו התעללות חדשה הקרויה בשם התמים "גשם". כשאומרים יש גשם מרמים את המימיות המלאות שלכם באופן אופקי מהאדמה(כמו ישו) וכשאומרים אין גשם מורידים זה יכול להיות מכאיב מאוד. בערב הולכים לישון מוקפצים ושוב בונים אוהלים על הגבעה. קמים בבוקר(יום 4) עושים מסע אלנוקות קשה יחסית חוזרים לבסיס והיום די דומה ליום הקודם. בלילה ישנים כל הלילה באוהל כיתה(כן כן זה מוזר פתאום) בבוקר(יום5) קמים עושים מסע שלדעתי היה ממש קל אחרי המסע עושים כמה פעילויות וכבר מרגישים סימנים של שבירת דיסטנס. חוזרים לאוהל באזור 11 ופתאום בום שבירה נגמר הגיבוש מגיעות המדרכות סוציומטרי וזהו. את שאר היום העברנו בפרוק אוהלים מקלחות וכדו' ביום שישי בבוקר נותנים לכם תשובות. אני בכיתי כמו ילד קטן כשאמרו לי שעברתי אין לי מושג אפילו למה.

טיפים לגיבוש:
1. תהיו אתם!!! אל תנסו לבלף במוקדם או במאוחר זה יתגלה
2. תהיו אמינים זה אחד הדברים הכי חשובים בגיבוש הזה בפרט ובכל גיבוש בכלל.
3. תנסו להיות דומיננטים ומנהיגותים אל תהיו פסיבים.
4. תתנו 100 אחוז כל רגע אל תחסכו כוחות או שטיות כאלו.
5. תדאגו לעצמכם מה שאומר תנקו את עצמכם כל לילה במגבונים לחים תחליפו בוקסרים וגרביים ושימו קרם נגד שפשפות.
6. אל תסננו את הסדר בעל פה זה חסר טעם וזה משתנה מגיבוש לגיבוש.




יום סיירות וגיבושים

יום סיירות וגיבושים (שייטת 13,סיירת מטכל,שלדג,טייס)
יום סיירות הינו יום שדה המיועד לבנים בלבד המיועדים לשירות ביחידה קרבית ומעוניינים להתנדב לשירות בסיירת מובחרת,
יום הסיירות מועבר על ידי יוצא סיירות מובחרות בעיקר על ידי יוצאי שייטת 13 וסיירת מטכל
יום הסיירות נמשך בין יום ליומיים (תלוי מזג אוויר) כאשר רובו נערך בתנאים פיזיים קשים הכוללים זחילות
ריצות ספרינטים ועליות דיונה. על ידי המאמץ הפיזי הרב המדריכים בודקים את האופי של המלשב ואת מידת התאמתו לסיירת\יחידה מובחרת
יום הסיירות הינו יום ממיין שבסופו מקבלים המלשבים הנבחרים גיבושי המשך בהתאם להתאמתם לאחת הסיירות\יחידות מובחרות
היחידות הממיינות ביום הסיירות: שייטת 13 קומדנו הימי של חיל הים,מדובר ביחידה מובחרת האחראית בעיקר על גזרת הים,סיירת מטכ"ל יחידה השייכת לחיל המודיעין ויעודה מסווג,שלדג יחידת קומנדו של חיל האוויר,קורס חובלים אשר מכשיר את דור העתיד של קציני שייטת 7צוללות ושייטת 3ספינות
לא כל אחד מתאים לשירות ביחידה מובחרת\סיירת,השירות הינו שירות קשה משמעותית פיזית ומנטלית
לכן סיירות ויחידות אלו מבצעות בדיקות קפדניות על ידי מיוני גיבוש וימי סיירות הנמשכים בין כמה ימים לשבוע.
ישנם גיבושים רבים ליחידות מובחרות רבות,תוכלו לקרוא אודות הגיבושים באתר
רשימת גיבושים עיקריים בצה"ל : גיבוש סיירת מטכל, גיבוש טייס, גיבוש שייטת 13,גיבוש שייטת 7 (צוללות),גיבוש שייטת 3(סטילים),גיבוש יחטיות(יחידות סיור), גיבוש יהלום (סיירת מובחרת של ההנדסה הקרבית), גיבוש חובלים.
הגיבוש בצהל נחשבים לקשים בעולם הכוללים מאמץ פיזי רב,הגיבוש נמשך
הגיבוש יחידה נמשך בדרך כלל בין כמה ימים לשבוע כאשר המאמץ הפיזי בו מכריע רבים.
יחידת הקומנדו הימי של צה"ל "שייטת 13" נחשבת לאחת היחידות הטובות בעולם. מסלול הלוחם ביחידה נחשב למסלול ארוך מאוד וקשה ונמשך שנה ושמונה חודשים. בשייטת 13 מחפשים קור רוח. מנטליות חזקה, סיבולת והעיקר להיות עצמכם כל אלו מרכיבים בשייטת מרקם אנושי מעולה ושירות מעניין בסיירת


 
eXTReMe Tracker
הכנה לצו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, כנס משתחררים ועוד.

סיירות

יום סיירות,גיבוש מטכל,גיבוש שייטת,גיבושים,כושר קרבי,גיבוש חובלים,שייטת 13 ,סיירת מטכל,יום סיירות ינואר,קרבי,צהל,תוכנית אימונים ליום סיירות,תוכנית אימונים,תאריך גיוס,מאמרים על גיבושים,מאמרים

סה"כ צפיות בדף