יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

עולים על מדים



עולים על מדים
1- גרביים-
משום מה מנסים לדחוף לכל מתגייס טרי לפני הגיוס כל מיני סוגי גרביים שונים ומשונים (טרמיות, מסעות וכו'..) שעולים הון עתק. אז מניסיון- לא צריך
הגרביים שהצבא מספק הם בסדר גמור!, מקסימום אם 9 זוגות לא מספיקים (ובסופו של דבר הם לא..) אפשר לקנות בכל חנות עודפים כזאת או אחרת גרביי כותנה אפורות רגילות בזול יחסית.

לגבי משחות וטלקים- לחופ"ל אמור להיות פטיריון ופונגימון לרגליים שהוא אמור לתת.. אל תתפתו לקנות טלקים ומשחות יקרות (מומלץ לקנות טלק פשוט- עושה אותה עבודה כמו טלק יקר)

מצד שני ידוע שיש אנשים שיש להם כף רגל רגישה יותר לשלפוחיות ופטריות, אם אתם רואים שבמהלך הטירונות אתם סובלים ממש במסעות ולאחריהם- אז אולי הגרביים המיוחדות יעזרו במשהו, אבל כמו שאמרתי אין טעם לקנות אותם לפני הגיוס. קודם תבדקו עם אתם רגישים או לא!

אני עברתי את כל המסעות שלי עם הגרביים הצבאיות (וגם רק זוג אחד ולא שניים) ולא היו לי פצעים יוצאי דופן.

2- חולצות טרמיות, פליזים וכו'..

פליז, חם צוואר, כובע גרב וכו'.. אין טעם לקנות לפני הגיוס, בד"כ אסור בטירונות להסתובב עם הדברים האלה. ובמקומות שבהם מותר - אז בד"כ מחלקים לחיילים (צנחנים לדוגמא). בסופו של דבר כמעט כל יחידה מוציאה במהלך המסלול פליזים.

חולצות טרמיות- הצבא מספק סט ביגוד טרמי, שאחרי כביסה אחת בבית אין שום בעיה ללבוש אותו (אלא אם כן אתם ממש מפונקים).

ובכל אופן לגבי ציוד טרמי- לטעמי אין מה לשים בכלל, עדיף להסתובב עם מעיל שיותר קל להוריד ולהחזיר..

3- שעון
לא צריך לקנות איזה ג'י- שוק ב600 שקל.. שעון טוב שמספיק לצבא זה שעון שיש בו סטופר ותאורה.. מצד שני גם לא לקנות איזה שעון מצ'וקמק שאחרי שבוע שטח ימות לכם.
אני קניתי את שלי ב200 שקל והוא היה הרבה מעבר למה שהייתי צריך..
שעון לדעתי הוא פריט חובה בטירונות (אתם לא רוצים להיות תלויים בחברים שלכם).

4- לדרמן/אולר

ממש לא פריט חובה, אבל פריט נחמד שמאוד עוזר ושימושי. כמו קודם בשעון- אין צורך לקנות איזה לדרמן סופר דופר טול עם אלפי פונקציות.. הפונקציות שלדעתי הכרחיות בלדרמן הן- סכין, טסטר, פותחן ואולי קאטר.

לדרמנים טובים- בלסט, וויב, פיוז- כל מה שמעבר לזה- מוגזם!. הלדרמנים הקטנים- ג'יוס לדוגמא- הם בזבוז מוחלט של כסף! לא מועילים לכלום..

שימו לב- לדרמן זה אחד הפריטים הכי גניבים שיש!! אם אתם בוחרים להביא לצבא שימו עליו עין טוב טוב!!, תעשו עליו סימני זיהוי, וחובה לשפצר אותו!

5- פק"ל כיסים-
לא ארחיב יותר מידי, רק יגיד שפקל הכיסים שמחלקים בבקו"ם שירת אותי נאמנה- יש בו מקום לטסטר, עט, טוש, פנקס וסכין יפנית (שאת כולם אגב מקבלים גם בבקום). אין צורך לקנות אחד כזה.

6- מנעול.
פה לדעתי דווקא שווה להשקיע, המנעול של הבקו"ם די מחורבן, גם בטוח למישהו יהיה מפתח שיצליח לפתוח אותו וגם הוא לפעמים יכול להתקע.
אני ממליץ על מנועלים קטנים עם קודן - ככה לא צריך לסחוב צרור מפתחות שיכולים להאבד.

בתחילת הטירונות זה חשוב- יש תמיד הרבה גנבות יחסית, אח"כ שהחבר'ה מתגבשים זה מתחיל לרדת.
לפני זיכויים על ציוד (בעיקר ב'.) זה שוב פעם צץ, לכן ממולץ לקחת טוש ולרשום על ציוד ב' את השם ולנעול את הקיטבק ב'.

7- שק"ש

אין צורך לקנות שום שק"ש!
בד"כ בבסיס תישנו עם מצעים ובשטח תקבלו מומיות איכותיות.

8- מכונת גילוח
כמו בלדרמנים ושעון- לא לזרוק כסף על מכונת גילוח נוצצת, עדיף לקנות מכנה פשוטה שושה את העבודה, חשוב לקנות מכונה שתהיה עם חיי סוללה ארוכים כי לא תמיד יהיה איפה להטעין.

ופה זה כבר דעה אישית שלי, אבל לדעתי בכלל עדיף סכין, ואחרי פעמיים-שלוש תגלו שזה לא כ"כ מסובך להתגלח עם סכין בשטח (מראה מומלצת).
ותמיד עדיף שתהיה סכין בצד, לכל מקרה שהמכונה אולי תהרס.

9- מדרסים

לא חובה!.. מי שיש לו בעיות ברגליים יקבל מדרסים ע"ח הצבא (רק צריך ללכת לבקש מהחופ"ל). ומי שלא, אז בנעליים החדשות יש אחלה רפידה.

10- נעלי ספורט
אמורים לקבל בתחילת-אמצע הטירונות וואוצ'ר לנעלי לוחמים שמאוד שווה לנצל- נעליים איכותיות מאוד שעולות מאות שקלים בהנחה מטורפת (סתם דוגמא 150 מקום 750)...

חשוב לקנות נעליים שמתאימות גם לריצות בשטח, כי חבל שהם יהרסו אחרי 3 ריצות..

11- ג'אדגטים
יש בימינו כמה סוגים של המצאות שמנסים בכוח לשווק לחיילים- מטענים סולאריים, מגבת שמתייבשת במהירות, תיק כלי רחצה עם מראה לא שבירה וכו'..

אני יכול להגיד שלא צריך שום דבר מהדברים האלה- מסתדרים יופי עם מגבת רגילה, פלאפונים בדר"כ אסורים בשטח (וגם ככה לא שווה להוריד- הם יכולים להרס סתם), וגם מראה רגילה עושה אחלה עבודה עם לא מכסחים אותה.

אלפי אנשים שרדו את הטירונות בלי הדברים האלה, גם אתם תכלו לחיות בלי זה.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

עוד משהו לא כלכלי שתחקו אתכם לטירונות.

בתור אחד שעשה טירונות משני צידי המטבע, חשוב לזכור- שהטירונות יכולה להיות חוויה מאוד קשה, ויכולה לעבור בכיף.

אני לא רוצה ליצור הכללות, אבל רוב רובם של המפקדים רואים את טובת החייל בראש סדר העדיפויות שלהם.. גם ככה המצב היום של הגיוס לצה"ל (ולקרבי בכלל) נמצא בשפל, אז את האנשים שרוצים לתרום לא ישביזו אותם מהר.

תזכרו שמפקד- חייל בשלבים האלו זה כמו משחק שמטרתו להכשיר אותכם להיות לוחמים הכי טובים שאפשר, עם כל הערכים והמקצועיות שאפשר לתת לכם.

אם נראה לכם שהמפקד שלכם מקדר סתם, נטפל לקטנות (כמו יריעות של אוהל לא מגולגלות מספיק), מכתיב לכם חוקים מוזרים וכו'.. תזכרו שמאחורי כל דבר כזה יש היגיון מסוים!! אולי בהתחלה יהיה לכם מאוד קשה לראות אותו, אבל הוא תמיד קיים שם.

לפעמים תרגישו שהמפקד אולי לא מתייחס אליכם, אבל תדעו שאולי יש דברים שהוא עושה מאחורי הקלעים, בשעות שאתם בהפסקה או ישנים (שזה בא כמובן על חשבון ההפסקות והשינה שלו),.
לא סתם מ"כים של טירונים הם האנשים הכי טובים שיש לגדוד להציע כדי להכשיר לוחמים.

אם תהיו חיילים טובים ואחראיים, תאמינו לי שהמפקד שלכם יעשה הכל בשבילכם..

תבואו לטירונות בראש פתוח, תהיו חברותיים, רק בצבא ייצא לכם להכיר מגוון רחב של אנשים שבחיים לא חשבתם שתכירו, תלמדו לאהוב אותם כי הם הולכים להיות החברים שלכם בטוב וברע, והרבה פעמים אחרי יום/שבוע קשה- אתם תדעו שיש לכם אותם, וזה יעזור לכם לקחת את כל הדיסטאנס והשוק מהמסגרת הצבאית ביתר קלות. זאת לא קלישאה שקשרים שיש בצבא (בעיקר בקרבי) הם כ"כ חזקים

חשוב שלתמדו להסתדר ולהתאים את עצמכם למערכת הצבאית- אולי זה יהיה קשה בהתחלה, אבל בסופו של דבר זה ישתלם. מי שהולך ראש בראש נגד הצבא- שידע מראש שהוא הולך להפסיד...


בהצלחה קרדיט ל
chels

יום סיירות וגיבושים

יום סיירות וגיבושים (שייטת 13,סיירת מטכל,שלדג,טייס)
יום סיירות הינו יום שדה המיועד לבנים בלבד המיועדים לשירות ביחידה קרבית ומעוניינים להתנדב לשירות בסיירת מובחרת,
יום הסיירות מועבר על ידי יוצא סיירות מובחרות בעיקר על ידי יוצאי שייטת 13 וסיירת מטכל
יום הסיירות נמשך בין יום ליומיים (תלוי מזג אוויר) כאשר רובו נערך בתנאים פיזיים קשים הכוללים זחילות
ריצות ספרינטים ועליות דיונה. על ידי המאמץ הפיזי הרב המדריכים בודקים את האופי של המלשב ואת מידת התאמתו לסיירת\יחידה מובחרת
יום הסיירות הינו יום ממיין שבסופו מקבלים המלשבים הנבחרים גיבושי המשך בהתאם להתאמתם לאחת הסיירות\יחידות מובחרות
היחידות הממיינות ביום הסיירות: שייטת 13 קומדנו הימי של חיל הים,מדובר ביחידה מובחרת האחראית בעיקר על גזרת הים,סיירת מטכ"ל יחידה השייכת לחיל המודיעין ויעודה מסווג,שלדג יחידת קומנדו של חיל האוויר,קורס חובלים אשר מכשיר את דור העתיד של קציני שייטת 7צוללות ושייטת 3ספינות
לא כל אחד מתאים לשירות ביחידה מובחרת\סיירת,השירות הינו שירות קשה משמעותית פיזית ומנטלית
לכן סיירות ויחידות אלו מבצעות בדיקות קפדניות על ידי מיוני גיבוש וימי סיירות הנמשכים בין כמה ימים לשבוע.
ישנם גיבושים רבים ליחידות מובחרות רבות,תוכלו לקרוא אודות הגיבושים באתר
רשימת גיבושים עיקריים בצה"ל : גיבוש סיירת מטכל, גיבוש טייס, גיבוש שייטת 13,גיבוש שייטת 7 (צוללות),גיבוש שייטת 3(סטילים),גיבוש יחטיות(יחידות סיור), גיבוש יהלום (סיירת מובחרת של ההנדסה הקרבית), גיבוש חובלים.
הגיבוש בצהל נחשבים לקשים בעולם הכוללים מאמץ פיזי רב,הגיבוש נמשך
הגיבוש יחידה נמשך בדרך כלל בין כמה ימים לשבוע כאשר המאמץ הפיזי בו מכריע רבים.
יחידת הקומנדו הימי של צה"ל "שייטת 13" נחשבת לאחת היחידות הטובות בעולם. מסלול הלוחם ביחידה נחשב למסלול ארוך מאוד וקשה ונמשך שנה ושמונה חודשים. בשייטת 13 מחפשים קור רוח. מנטליות חזקה, סיבולת והעיקר להיות עצמכם כל אלו מרכיבים בשייטת מרקם אנושי מעולה ושירות מעניין בסיירת


 
eXTReMe Tracker
הכנה לצו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, כנס משתחררים ועוד.

סיירות

יום סיירות,גיבוש מטכל,גיבוש שייטת,גיבושים,כושר קרבי,גיבוש חובלים,שייטת 13 ,סיירת מטכל,יום סיירות ינואר,קרבי,צהל,תוכנית אימונים ליום סיירות,תוכנית אימונים,תאריך גיוס,מאמרים על גיבושים,מאמרים

סה"כ צפיות בדף